Apie kroketą

Kroketas (croquet) pirmą kartą paminėtas XVII a. Airijoje. Labai greitai šis žaidimas užkariavo Britaniją ir tapo aristokratų privilegija. XIX a. išgyvenamas žaidimo atgimimas, jis tampa masiniu reiškiniu. Kiek vėliau kroketas pasiekia kitas Europos šalis ir Ameriką.

Kroketas žaidžiamas ant vejos (pievos) ir šiek tiek primena golfą bei biliardą. Tai senas ir labai aristokratiškas tradicijas turintis žaidimas. Žaidėjai pagal senas tradicijas aikštelėje privalo būti apsirengę balta spalva. Kroketas yra neatsiejamas nuo piknyko, todėl žaidimo metu puikiai galima derinti įvairias degustacijas-sūrio, vyno, šampano, BBQ.

Medinių lazdų pagalba reikia pramušti rutulius pro vartelius tam tikra seka. Žaidimas labai demokratiškas- įmanomos įvairios taisyklės, aikštelės, priklausomai nuo žaidėjų noro ir profesionalumo. Mes organizuojame kroketo turnyrus pagal įvairias taisykles. Jei žaidimas patiks, pas mus galėsite įsigyti anglų arba italų rankų darbo žaidimo inventorių. Patikėkite - kroketas tai daugiau nei žaidimas, nes jį žaidžiant galima puikiai pramogauti ir bendrauti!

Kroketo taisyklės

Komanda arba asmuo, jei žaidžiama individualiai, turi pirma pervesti spalvotus kamuolius mušant juos lazdomis per eilę vartų, pagal nustatytą maršrutą. Žaisti gali nuo dviejų iki šešių asmenų.

Pirmasis kamuolys statomas prie starto – finišo stulpelio Nr. 1, priešais pirmuosius vartus. Smūgiavus kamuoliuką vartų pusėn, jeigu jis kerta vartus, žaidėjas gauna papildomą mušimą ir toliau smūgiuoja kamuoliuką į sekančius vartus. Jeigu žaidėjas vienu smūgiu perridena kamuoliuką per du vartus, jam suteikami du papildomi ėjimai. Jei žaidėjo muštas kamuoliukas nepasiekia vartų arba į juos nepataiko, kitas ėjimas pereina kitai komandai.

Jei kamuoliukas neperriedėjo vartų, o liko vartų viduryje, tuomet ėjimas pereina kitai komandai.

Jei kamuoliukas palietė priešininko kamuoliuką, tai prieš išmušdamas savo kamuoliuką, priešininkas gali jį "kroketuoti"-pasirinkti patogiausią poziciją 180 laipsnių kampu, vedant savo kamuoliuką aplink priešininko kamuoliuką, ir mušdamas savo, tuo pačiu išmušti ir priešininko kamuoliuką, taip pakeisdamas, arba pablogindamas sekančio mušimo trajektoriją savo priešininkui.

Kai kamuoliukas kerta paskutinius vartus, jis butinai turi paliesti finišo stulpelį, nepalietus jo, laukiama savo eilės ir tik tada galima bandyti pataikyti į jį. Žaidimą laimi ta komanda arba žaidėjas, kurios visi kamuoliukai pereina visus vartus ir paliečia starto – finišo stulpelį. Tai pačios paprasčiausios kroketo taisyklės, tačiau yra ir kitų, daug sudėtingesnių šio žaidimo scenarijų.

Kontaktams:


Saulius Jakutavičius, tel. +370 698 22810